Symbolography

Self publication - 2009

Η γραφιστική, αν και άμεσα συνδεδεμένη με τη διαφήμιση, αποτελεί μια μορφή τέχνης μέσα από την οποία οι οπτικές πληροφορίες σχηματοποιούνται, προκειμένου να μεταφέρουν ένα μήνυμα.
Αν όμως από αυτή τη διαδικασία, εξαιρέσουμε το εμπορικό κομμάτι της διαφήμισης, η γραφιστική μετατρέπεται σε μια μορφή ελεύθερης τέχνης, με εικαστικό χαρακτήρα και και περιεχόμενο, όπως ακριβώς και κάθε άλλη μορφή καλλιτεχνικής δημιουργίας. Απογυμνωμένη λοιπόν από κανονιστικά πρότυπα, η γραφιστική ως τέχνη εμπνέεται από την καθημερινότητα και με την ψηφιακή γραφίδα ως εργαλείο, γίνεται κοινωνός εικαστικών μηνυμάτων.
Η πειραματική διάθεση και η περιέργεια για την ουσιαστική ανακάλυψη νέων πτυχών της γραφιστικής, γεννούν εν προκειμένω ασπρόμαυρες γραμμικές αναπαραστάσεις συμβόλων, τα οποία ενισχύονται από αυτοκόλλητους τίτλους χωρίς καμία διάθεση για περιττολογίες. Συναισθήματα, εκφράσεις και σκέψεις εντυπώνονται στο υποσυνείδητο και υλοποιούνται με ένα κλικ.
Η παρούσα έκδοση αυτοπεριορίζεται σχεδιαστικά και πειθαρχεί σε αυστηρούς κανόνες, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ένα μικρό σύνολο προκαθορισμένων χαρακτήρων για να οδηγηθεί στη σύνθεση συμβόλων - εικόνων.
Ο σχεδιασμός βασίζεται στο συνδυασμό γραμμάτων. Απλά γεωμετρικά σχήματα επιχειρούν να εξιτάρουν τη φαντασία του θεατή έτσι ώστε ο ίδιος να αποκωδικοποιήσει το μήνυμα και να συνθέσει ή να αποσυνθέσει στο μυαλό του την εικόνα. Ένα είδος παζλ, χωρίς ωστόσο προκαθορισμένη απεικόνιση, καθώς το κάθε κομμάτι, ιδωμένο με διαφορετική ματιά και τοποθετημένο σε μια άλλη διάσταση μπορεί να αποδώσει μια νέα σύνθεση. Σύμβολα - εικόνες, που προτρέπουν το θεατή να περάσει από τη σύνθεση στην αφαίρεση, αναστρέφοντας τις δομές πάνω στις οποίες κινούνται οι δημιουργίες της έκδοσης.
Εν τέλει οι ρόλοι αντιστρέφονται και ο καθένας πλάθει τις δικές του ρεαλιστικές απεικονίσεις.

Credits:
Επιμέλεια: Χαρίκλεια Βλαχάκη
Διόρθωση: Παναγιώτα Φούντα
Μεταφράσεις: Αλεξάνδρα Φούντα
Εκτύπωση: Γραφικές Τέχνες Λαδόπουλος

ISBN 978-960-931535-7

Graphicart, even though closely related to advertising, constitutes a form of art through which the visual information becomes concrete in order to convey a message. However, if we detach this process from the propagandistic-commercial aspect of advertising, graphic art turns into a form of free art that possesses a pictorial nature and character, much as any other form of artistic creation. Stripped ofthe normative templates, graphic art is inspired by everyday life and, using the digital pen as a tool, it becomes a communicant of art messages. The experimental attitude and the curiosity for the true discovery of new aspectsin graphic art, here upon bear black-and white linear representations of symbols, which are reinforced by self-appointed titles with no need forverbosities. Emotions, expressions and thoughts are stamped into the subconscious and become real with just one“click”. The presentedition is self-limited design-wise and complies with strict rules, using anexclusively small number of pre-assigned means in order to achieve the synthesis of symbols and images. The design is based on the combination of letters. Simple geometrical shapes attempt to excite the viewers’ imagination, so that they can decode the message by themselves and compose or decompose the image in their minds. A kind of puzzle that has no pre-assigned depiction, since every single piece, viewed in a different way and set in a different dimension, can render a new synthesis. Symbol-images that urgethe viewers to go from synthesis to abstraction, reversing the forms which Ichose to work on. Ultimately, the roles are reversed and everybody makes their own realistic depictions.

Credits:
Coordination: Chariklia Vlachaki
Editing: Panagiota Founta
Translations: Alexandra Founta
Printing: Graphic Arts Ladopoulos

ISBN 978-960-931535-7

Symbolography Symbolography Symbolography Symbolography Symbolography Symbolography Symbolography Symbolography Symbolography Symbolography Symbolography Symbolography Symbolography Symbolography Symbolography Symbolography